Sunday, February 28, 2010

Tahan..Tahan..



PERSATUAN SILAT SENI GAYONG MALAYSIA



Arinie, pagi2 aku bgon dlm kul 7..
de program mnanti aku...
aku follow sedara aku, Asril g silat kt Seksyen 7,Shah Alam.
saje nk try gelanggang cikgu laen..
nk tmbhkn ilmu dan pengalaman..
bak kata pepatah 'menuntut ilmu biarlah smpi ke negara China'
tp China tue jauh sgt..dkt2 ckup r..haha!

so,aku mndi..siap2kn pkaian pastu grak dlm kul 7.30 pg..
smpi Shah Alam pon nk dlm kul 8..b'kmpul kt kilang Fileo Group Sdn Bhd..
tmpt si Asril, cikgu silat dan sorg ag kwn die bekerja..
dorg nie keje tmpt yg sme..so xde mslh..

dorg pon da smpi dlm kul 8 lbey..
pastu grak g Meru, Klang jap g bli suar silat Asril..
die pon xde suar, xkn nk b'silat pkai suar jeans plak kn..
settle bli suar, so patah blk ke Shah Alam..

Smpi aje Shah Alam, tros g tasik kt Seksyen 7..
b'mula r training yg agak mncabar bg aku.
memerlukan k'tahanan fizikal dan mental.
npe aku ckp cmtu?
sbb aku da lme xaktif silat..so nk aktif blk..
jd agak kemengahan dan kepenatan..
klu ari2 training, xde mslh bg aku..

ktorg start ngan senaman..
pas2 blaja langkah2 ckit, elakan dan pukulan.
part nie mmg skit2 r bdn aku..
pukul btol2, kasi lepas pnye..
sng cite, plajaran silat arinie juz nk kuatkn bdn serta mmpelajari teknik mnumpaskn musuh
sekiranya t'desak atau tiada jln laen utk mlepaskn diri..
dgn erti kata laen 'bergado'..hehe

ktorg abis training dlm tghari..
snggah warung mnum2 jap n then b'surai.
aku puas ati..w'pon bdn lenguh2, sakit..
aku dpt pe yg aku nk, dpt pukul Asril..hahahahahaha!
klu da ckup ilmu didada, kite sparing erk!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails