Thursday, February 18, 2010

Congratz!

Congratulation Kak Sara!
die da selamat melahirkan anak lelaki..

Aku pulak yg excited kn..ahaha!
skunk nie aku nk tgk baby 2..
nk tau kak sara letak nme pe..

Kak Sara, jgn lupe letak nama Muhammad Amir Asril Audi..
hahahahha!

pic baby nnt akan aku postkn dlm topic laen ea..
aku cube dptkn pic baby nie dulu..hehehe

'baby..baby..nie de mainan utk baby..lalala~'

bagi aku, menyambut kelahiran bagi adalah saat terindah oleh sume ibu bapa di dunia ini.
xt'gmba betapa bhgienye perasaan dorg kn.
Kat sini, aku nk bg beberapa tips ckit sebagai tanda kesyukuran kepada Allah S.W.T:
  • Azan di telinga kanan dan Iqamah di telinga kiri bayi
Suami hendaklah segera mengazankan di telinga kanan anak yg bru lahir dan diiqamahkan di telinga kiri supaya dijauhkan diri dari gangguan syaitan dan supaya kalimah pertama yg didengar oleh bayi adalah kalimah Allah.

  • Membaca surah Al-Qadar dan Surah Al-Ikhlas
Suami hendaklah membacakan surah Al-Qadar di telinga kanan anak dan surah Al-Ikhlas di telinga kiri bagi tujuan memohon kepada Allah supaya anak yang dilahirkan terselamat dari melakukan penzinaan dan penyelewengan fahaman aqidah.

  • Membaca surah Al-Insyirah di jari manis dan ditahnikkan
Suami hendaklah membaca surah Al-Insyirah di jari manis kemudian mencelupkan jari manis ke dalam manisan (madu) dan ditekankan di langit-langit anak dan membaca ayat 36, surah Ali-Imran.

  • Melaksanakan tuntutan sempena hari ketujuh seperti memberikan nama yg baik, mengadakan aqiqah serta mengkhatankn anak.

Itu saja yg dpt aku kongsi dengan korg sbb aku pon blom nk jd bapa ag. Sekadar beringat dan menunaikan kewajipan dengan niat kerana Allah S.W.T. Semoga kte sentiasa berada di dalam rahmatnya.

HAA!, sebelum t'lupe:




HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO YOU
HAPPY BIRTHDAY TO DYDE
HAPPY BIRTHDAY TO YOU

Semoga panjang umur dan di murahkan rezki..amin!

No comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails